Zo maak je een LinkedIn bedrijfspagina aan

Om te kunnen adverteren op LinkedIn heb je een LinkedIn bedrijfspagina en een LinkedIn advertentie-account nodig. 
In dit Artikel deel ik stap voor stap met je hoe je een LinkedIn bedrijfspagina aanmaakt. 

1. Log in met je LinkedIn privé-account

2. Ga rechts bovenin met het menu naar Work / Werk

3. Klik onderin het menu op Create a Company Page / Maak een bedrijfspagina aan

4. Vul hier je gegevens in

  • Je bedrijfsnaam (deze hoeft niet uniek te zijn)
  • En daarna je gewenste LinkedIn URL. Deze moet wel uniek zijn en nog niet bestaan anders kun je hem niet gebruiken. 

5. Zorg dat de juiste personen toegang krijgen.

Je kunt alleen connecties toevoegen als beheerder/admin. Indien je nog geen connectie met Wendy Kerssens hebt, dan hebben wij je een uitnodiging gestuurd. Accepteer deze eerst. 

  • Klik rechtsboven op Admin tools / Tools voor beheerders
  • Klik vervolgens op Page admins / Paginabeheerders
  • Geef vervolgens Wendy Kerssens toegang to je bedrijfsaccount 

6. Maak je bedrijfsprofiel representatief 

  • Vul een logo-icoontje in (130 x 130 pixels). Ben jij het gezicht van je merk dan raak ik aan daar een foto van jou te plaatsen of anders je bedrijfslogo
  • Plaats een achtergrond foto (1536 x 768 pixels). Check ook even hoe deze achtergrondfoto er op mobiel uitziet.
    Hier toont hij de achtergrondfoto namelijk net weer even anders. 
  • Vul je bedrijfsgegevens in. 

Nu is je bedrijfspagina klaar voor gebruik. Je kunt nu bijvoorbeeld artikelen publiceren vanaf je bedrijfspagina.
LET OP! Alleen volgers van deze bedrijfspagina zien deze updates.

Wil je meer mensen bereiken met je gepubliceerde bericht, dan kun je hiermee gaan adverteren. 
De volgende stap hiervoor is het aanmaken van een LinkedIn advertentie-account