Zo groeit je e-maillijst met 2.000 leads per maand

Danielle Leuvering 2000 leads per maand

Stel je eens voor wat dat voor jouw business zou betekenen; 2.000 leads per maand. Als je vanaf nu maandelijks je mailinglijst met dit soort aantallen zou laten groeien. En dan niet met loze contactgegevens, maar met mensen die écht in je dienst of product geïnteresseerd zijn.

Zo’n goed groeiende mailinglijst is goud. Het geeft je de volledige vrijheid om direct contact te leggen met jouw (potentiële) klant. Jij bepaalt wanneer je contact legt en wat je deelt, zonder last te hebben van die steeds veranderende social media algoritmes. 
De meeste succesvolle ondernemers halen nog altijd een flink deel van hun omzet uit hun mailinglijst. Door direct via mail te verkopen, of hun klanten te verwijzen naar bijvoorbeeld gratis online trainingen of het inplannen van een verkennend (verkoop)gesprek. 

Als je serieus wilt opschalen

Toch wordt het opbouwen van een mailinglijst nog vaak gezien als kostenpost in plaats van investering. Social advertising is nog altijd de beste manier, om je lijst efficiënt te laten groeien. En toegegeven: de budgetten die daarin omgaan zijn aanzienlijk. Zeker als je stevig wilt groeien en dus een flinke leadmachine nodig hebt. 
Maar wat een kansen en geld laat je liggen als je het niet doet…. Sterker nog: als je écht wilt opschalen, kun je eigenlijk niet zonder. Want zonder leads geen sales en zonder sales geen groei.

Een goede strategie is daarbij cruciaal. Een die bij jou, jouw klant en je business past. In deze blog delen we de strategie waarmee onze klant, Business Strateeg & Scale Up Mentor Daniëlle Leuvering, een continue stroom van circa 2.000 leads per maand binnenhaalt.    

Wil jij succesvol leads aantrekken via sociale media advertenties? Download direct ons gratis e-book met daarin 55 in de praktijk bewezen succesvolle social media advertenties.

Daniëlle Leuvering

Daniëlle Leuvering is serial entrepreneur, Business Strateeg & Scale Up Mentor en onder andere oprichter van de zeer succesvolle VA Business Academy. De VA Business Academy biedt opleidingen aan om virtueel assistent, online business expert en online ondernemer te worden.

Samen met Daniëlle zorgen we ervoor dat we zoveel mogelijk ambitieuze vrouwen door middel van social advertising kennismaken met VA Business Academy. Deze vrouwen zijn op zoek naar een betere balans tussen werk en privé en hebben de ambitie hebben om voor zichzelf te beginnen.

De resultaten van onze samenwerking zijn indrukwekkend.

  • Gemiddeld bereiken we maandelijks 150.000 vrouwen in haar doelgroep.
  • Dat levert zo’n 2.000 nieuwe leads per maand op.
  • Gemiddeld wordt 0,7% daarvan per maand klant bij Danielle.
  • De ROI is: 350%.

Dit succes hebben we in 6 stappen bereikt. Die stappen delen we hieronder met je, zodat jij vandaag nog je groeistrategie naar een next level kunt tillen. 

Stap 1. Focus op jouw doelgroep

Zoals bij alle marketingactiviteiten is het belangrijk dat je je doelgroep helder hebt en de focus scherp houdt. Doe je dat niet, zul je merken dat je veel geld uitgeeft en de conversies tegenvallen.

Social media leent zich perfect voor specifieke targeting binnen een campagne. Je kunt heel gemakkelijk de criteria aangeven waar je leads aan moeten voldoen. Zo is de kans vele malen hoger dat de verzamelde leads uiteindelijk ook klant bij je worden. 

Bij Daniëlle richten we ons volledig op hoger opgeleide vrouwen, leeftijd 30-46, in Nederland en België. Met interesses als ondernemerschap, vrouwelijke ondernemers en coaches zoals Brené Brown, Gabrielle Bernstein en Marie Forleo, maar ook Persoonlijke ontwikkeling en Moederschap. 

Stap 2. Zet de juiste kanalen in

Voordat je start met een leadcampagne is het belangrijk dat je de juiste platforms kiest. Je hoeft niet overal actief te zijn. Alleen op die kanalen waar je doelgroep zich bevindt. Voor Daniëlle kozen we daarom voor Facebook en Instagram.


 

 

 

 

 

 

 

 

Voor conversie-campagnes kiezen we voor Instagram Stories advertenties. De kosten per conversie liggen hier veel lager dan bij advertenties in het nieuwsoverzicht van Instagram. Gebruiken we dat nieuwsoverzicht dan helemaal niet? Jawel, maar niet met conversie als doel. Bijvoorbeeld voor branding; om naamsbekendheid te vergroten.




 

 

 

 

 

 

 

 

Stap 3. Maak een waardevolle weggever

Iemand laat niet zomaar zijn of haar e-mailadres bij je achter. Daar moet iets tegenover staan. Iets wat zo waardevol en verleidelijk is, dat iemand niet anders kan. Zo’n weggever zorgt ervoor dat potentiële klanten kennis met je maken, je makkelijker onthouden en – als het goed is – overtuigd raken van jouw expertise. 
Na overleg met Daniëlle hebben we besloten om te gaan adverteren met haar e-book 
125 werkzaamheden om vanuit huis online ondernemers te ondersteunen’. Maar je hoeft niet alleen aan een e-book te denken. Het kan ook een webinar, mini-training of checklist zijn.   

Wil je ontdekken waar jij kans laat liggen om nieuwe leads aan te trekken?
Plan een gratis strategy call in.

Stap 4. Zorg voor een goede opt-in pagina

Een goede opt-in pagina is niets meer dan een landingspagina waar mensen hun naam en e-mailadres kunnen achterlaten. Omdat dit het belangrijkste doel van deze pagina is, is een simpele pagina zonder afleidingen het meest effectief. Vraag daarom alleen het hoognodige. Zorg er ook voor dat de invulvelden direct zichtbaar zijn als mensen de pagina op hun mobiel openen. Hoe minder er gescrold en getypt hoeft te worden, hoe beter.
Natuurlijk is het ook mogelijk om gebruik te maken van Facebook-leadadvertenties. Dan wordt er een formulier binnen Facebook geopend als iemand op de advertentie klikt. Dit formulier is voor het grootste deel al ingevuld omdat de gegevens zoals naam, e-mailadres en telefoonnummer bekend zijn bij Facebook. Het enige wat je doelgroep in dat geval hoeft te doen is op ‘verzenden’ klikken. Zorg dan wel altijd voor een goede koppeling met je CRM-systeem zodat je de leads automatisch op de juiste plek verzamelt.

Stap 5. Maak een ijzersterke advertentie

Hoe meer jouw ideale klant zich herkent in jouw boodschap, hoe beter. De tekst kan je advertentie maken of breken. Stel jezelf altijd drie vragen te stellen bij het maken van je advertentietekst:
1. Wat is het probleem dat mijn doelgroep heeft?
2. Hoe los ik dat probleem op?
3. Wat gebeurt er als mijn doelgroep nu geen actie onderneemt?

Jouw doelgroep is met zichzelf bezig! Dus focus op hen. Niet op jou. Beschrijf wat zij willen, niet alleen welke oplossing jij hebt. Gebruik hierbij de taal van jouw doelgroep. Niet JOUW taal. Dat is zo’n enorme valkuil. Omdat jij vaak al veel stappen verder bent dan jouw doelgroep, ben je geneigd om ook vijf stappen verder te praten. Zij zijn daar nog niet, of begrijpen dat nog niet.

Vergeet vooral sociale bevestiging niet. Hoe meer mensen ergens naar kijken, hoe groter de kans dat jij dat ook gaat doen. Gebruik net als Daniëlle Leuvering bijvoorbeeld woorden als ‘Dit document is al meer van 17.000 keer gedownload’.

Let op: Op Facebook en Instagram zijn alleen de eerste drie regels advertentietekst direct zichtbaar. Zorg dat je meteen de aandacht trekt met een pakkende opening. 

Vergeet niet: meten is weten!
Door continu te A/B testen kun je zien welke advertentie de hoogste conversieratio heeft. A/B testen is eigenlijk niets meer dan verschillende varianten uitproberen om te kijken welke het beste werkt. Varieer vooral met visuals, video’s en kopteksten. Dit zijn de elementen in een advertentie die het meest opvallen.

Stap 6. Richt een goede funnel in

De leads staan bij je op de stoep. Hoera! Maar dan ben je er nog niet. Nu kun je een relatie opbouwen en nog meer vertrouwen winnen. Een gestructureerde, strategische funnel is de manier om dat slim aan te pakken. Zo’n funnel kan er op verschillende manieren uitzien. Key is altijd: waarde. Blijf in elke mail waarde delen, zodat het vertrouwen uiteindelijk zo groot is, dat je leads niets anders meer willen dan klant bij je worden.  

Daniëlle koos als start van de funnel van het e-book ‘125 werkzaamheden’ voor een welkomstvideo op de bedankpagina. In deze video licht ze toe wat je van het e-book kunt verwachten. Ook kondigt ze aan dat ze via e-mail weer contact op neemt en nog meer tips en informatie deelt over het werken als virtueel assistent en het online ondernemerschap.

Verderop in de funnel, in een van die mails, wordt verwezen naar een tweede weggever en diverse gratis online trainingen. Het is belangrijk om te blijven GEVEN. Inspireer, informeer en entertain! Verkoop niet meteen.

En nu? Go for it

Met deze zes stappen kun je nu zelf aan de slag om jouw mailinglijst te laten groeien en flink op te schalen met je business! Start met je doelstelling. Krijg helder wie je doelgroep is en waar zij zich bevinden. Geef jouw doelgroep een goede reden om hun gegevens bij je achter te laten. En uiteindelijk: zorg dat ze vervolgens ongekend blij zijn dat ze dat hebben gedaan. Omdat je ze keer op keer voedt, verrast en vermaakt met waardevolle inspiratie, tips en lessen. 

Wil je naar aanleiding van deze blog verder praten met een van onze social advertising specialisten? Om te kijken welke groeikansen jij (nu nog) laat liggen binnen je business. Plan dan een gratis strategy call in. In 30 minuten geven we je advies en direct toepasbare tips. Deze calls zijn gewild en we hebben maar een paar plekken per week, dus claim er vandaag nog een!

ook groeien

Download gratis 55 advertentievoorbeelden van succesvolle Facebook & Instagram advertenties

ook groeien?

Download gratis 55 advertentievoorbeelden van succesvolle Facebook & Instagram advertenties.

Blog

Kraak de code van een continue stroom leads

Als ambitieuze ondernemer wil je maar een ding: groeien. Aan je drive zal het niet liggen. Je wilt het...
Lees verder
Blog

Een succesvolle challenge lanceren doe je zo!

Begin oktober 2019 organiseerde coach, auteur en spreker Claire van den Heuvel de Werken Met Energie Challenge. Zeven dagen...
Lees verder

Be there when the right people raise their hands