Wie zorgt er voor nieuwe leads in je business?

Big Waves Agency - Adverteren op Sociale Media

Als je wilt groeien met je business is het aantrekken van nieuwe leads naar je verkoopkanalen absoluut key. Niet af en toe een paar, maar structureel een stevige stroom van hoge kwaliteit. 

Door slim gebruik te maken van de kansen van social media is die stroom binnen handbereik. Je vergroot snel je zichtbaarheid en bereik, en met effectief adverteren bereik je vervolgens precies de mensen die op dat moment op zoek zijn naar wat jij te bieden hebt. Misschien ben je daar dus ook al volop op aan het inzetten? Of misschien ben je er net mee aan het experimenteren? Misschien voel je je nog wat onzeker op dit vlak?  

Waar je ook staat op dit moment; hoe heerlijk zou het zijn als dat in een keer goed geregeld was? Dat die machine gewoon draait, zonder dat je er echt omkijken naar hebt? 
Want let’s face it, of je er nu al een tijdje mee bezig bent, of het nog behoorlijk abracadabra voor je is, het vraagt nogal wat van je.

Tijd, expertise en geld

Allereerst kost het je kostbare tijd. Het steeds weer bedenken van campagnes, het creëren van goede content, het meten en vervolgens het bijsturen als iets niet goed loopt.. Bovendien is het echt een expertise. Zelfs als je al langer onderneemt of een stevige marketingachtergrond hebt, gaan de ontwikkelingen hard. Met alle andere dingen die je aandacht vragen is het bijna niet te doen om dat allemaal bij te benen. 

Tot slot kan het als je niet oppast ook nog eens een flinke kostenpost worden. Zeker als je grote groeiambities hebt en bijvoorbeeld een flink nieuw publiek aan wilt spreken. Dan is het fijn om te weten dat de keuzes die je maakt en de investeringen die je doet de juiste zijn. Dat je de doelen die je gesteld hebt ook behaalt.

Wil jij succesvol leads aantrekken via sociale media advertenties? Download direct ons gratis e-book met daarin 55 in de praktijk bewezen succesvolle social media advertenties.

Samenwerken en stappen zetten

Het is dus fijn om iemand aan te haken met kennis van zaken. Iemand die volledig dedicated dit stuk van je business kan oppakken. Zo kun jij je focussen op je klanten bijvoorbeeld, en op het grotere plaatje van je bedrijf. Jij kunt groter gaan denken en hebt iemand naast je staan die het vervolgens kan DOEN. Dat kan morgen al een mega-effect hebben, in plaats van pas volgende maand, of volgend jaar. 

Je kunt dit op verschillende manieren aanpakken:

  • Je neemt iemand aan in je team
    Om er zeker van te zijn dat iemand zich helemaal concentreert op jouw social media marketing en advertising, is dit een slimme zet. Je investeert naast kennis ook in commitment. Je hoeft je geen zorgen te maken dat zodra jij een idee hebt, hij/zij net in een klus bij een andere klant zit. Je kunt altijd doorpakken. Er zijn genoeg jonge afstudeerders die bij jou willen starten. Voordeel van deze jonge honden: zij zijn niet alleen eager en snelle leerders, ze zijn bovendien zogenaamde digital natives en dus echt door de wol geverfd. Ze weten niet beter dan een leven met social media. Iemand aannemen is natuurlijk wel een serieuze investering en komt met (lange termijn) verplichtingen. Let er dus goed op of iemand echt de juiste kennis en drive in huis heeft. 
  • Je legt het neer bij je marketeer
     Mocht het je te ver gaan om (nog) iemand aan te nemen, kun je natuurlijk ook kijken of je het kunt onderbrengen bij iemand met wie nu ook al werkt. Misschien heb je al een marketeer in je team? Of besteed je je Google Adwords uit aan een bureau? Je kent elkaar en weet wat je aan elkaar hebt. Ideaal. Hoewel; er kleeft ook een aantal nadelen aan. Social advertising vraagt namelijk een totaal eigen benadering. Met Adwords bereik je de mensen die actief op zoek zijn naar wat jij te bieden hebt. Mensen zijn zich bewust van wat ze nodig hebben en gericht op zoek naar een oplossing. Dat is op social media vaak anders. Daar mist dat bewustzijn over het algemeen nog. Ze hebben jouw content nodig om dat te ontwikkelen. Je moet dus echt in de huid van je klant kruipen. Ze laten zien dat jij precies snapt waar ze staan. Daar zijn onder andere sterkere storytelling skills voor nodig. 
  • Je gaat op zoek naar een VA
    VA’s zijn allang niet meer alleen je online secretariaat of office management. Inmiddels is de keuze gigantisch en zijn er allerlei specialismen op de markt. Technische VA’s, creatieve VA’s en dus ook social media specialisten. Het fijne van een VA is de flexibiliteit. Je kunt de samenwerking precies zo inrichten als jij hem graag zou zien. Bovendien hoef je niemand aan te nemen, dus je kunt de samenwerking ook weer verbreken, mochten de resultaten achterblijven.
    We raden je wel aan om echt goed te kijken naar de specialistische kennis en ervaring. Het kunnen schrijven van een goede Facebook-post betekent nog geen geslaagde advertentiecampagne. Let er ook op wat de VA eventueel verder nog aanbiedt. Soms is een one-stop-shop heel fijn, maar juist dit social advertising specialisme vraagt om scherpe focus en continu bijscholen via trainingen, blogs, boeken of podcasts. 

Wil je ontdekken waar jij kans laat liggen om nieuwe leads aan te trekken?
Plan een gratis strategy call in.

De perfecte cocktail

De mogelijkheden zijn dus nogal divers, met stuk voor stuk eigen voors en tegens.
Hoe ideaal zou het zijn als je van alle mogelijkheden alleen de voors zou kunnen pikken?
Een partij dus met:

  • Expertise
  • Jarenlange ervaring
  • Focus
  • Commitment
  • Flexibiliteit

Dat zou echt de perfecte cocktail zijn, toch?

Guess what? Die bestaat. Wij hebben dit bij Big Waves Agency allemaal in huis. We zijn het verlengstuk van je team, zonder dat je ons in dienst hoeft te nemen en aan ons vast zit. Wij denken met je mee, richten voor je in, rapporteren, sturen bij en geven je eerlijk advies over je kansen. We spreken daarom ook liever niet van uitbesteden maar van samenwerken. 

Mocht je benieuwd zijn naar wat een samenwerking met ons voor jou zou kunnen betekenen, boek dan nu een gratis strategiecall met een van onze specialisten. In een half uur geven we je praktische toepasbaar advies, waar je vandaag nog stappen mee kunt zetten. 

ook groeien

Download gratis 55 advertentievoorbeelden van succesvolle Facebook & Instagram advertenties

ook groeien?

Download ons e-book door hieronder je gegevens achter te laten…

Blog

Kraak de code van een continue stroom leads

Als ambitieuze ondernemer wil je maar een ding: groeien. Aan je drive zal het niet liggen. Je wilt het...
Lees verder
Blog

Een succesvolle challenge lanceren doe je zo!

Begin oktober 2019 organiseerde coach, auteur en spreker Claire van den Heuvel de Werken Met Energie Challenge. Zeven dagen...
Lees verder

Be there when the right people raise their hands